Wahai Tuhanku yang berkuasa mengubah gerakan hati, tetapkanlah hatiku agar sentiasa (berpegang teguh) dalam agama MU..

Wednesday 28 September 2011

Hamba Yang Lalai...


Ya Allah kenapa aku selalu mengeluh??
kenapa aku perlu sentiasa mengeluh pada setiap masa?/
Ya Allah,banyaknya dosaku..
Sesungguhnya apa yang engkau timpakan kepada aku di tempat ini adalah untuk menguji kesabaran,ketabahan aku..
Tapi kenapa aku perlu mengeluh??
seolah-olah aku tidak memikirkan akan Engkau ketika aku mengeluh..
Sesungguhnya,tiap-tiap yang berlaku adalah dari MU..
Jika aku sabar,redha dan TIDAK MENGELUH, ganjaran pahala menantiku..dan dosa dihapuskan..
TAPI,aku selalu mengeluh,bagaimana Allah mahu kurniakan pahala,rasa ketenangan dalam diri,jika aku selalu mengeluh??
Ya ALLAH..
Ampunkanlah aku..terimalah aku sebagai hamba MU..
jauhkanlah aku daripada banyak mengeluh...
mengeluh seolah-olah mempertikaikan apa yang Kau timpakan kepada hamba-hambaMu..
seolah-olah tidak menerima dan tidak suka ujian yang Kau berikan kepadaku...
Mengeluh juga dikira syirik kecil..

ARSTARGFIRULLAHALA'ZIIMM...

kenapa aku semakin hari lupa kepada MU??
kenapa aku semakin hari tidak selalu menyebut nama MU??
YA AAALLLAAAHHH!!! AKU RINDU PADA MU!!
janganLAH JAUHKAN AKU DARIMU......
Berikan lah nikmat kemanisan iman kepadaku...aku mohon Ya Allah...

Janganlah aku selalu merungut..
ingatlah,segala apa yang berlaku,adalah kehendak dari Allah..
kenapa Allah lakukan seperti itu??
kerana Allah ingin menguji hamba NYa..
hambaNya yang diuji adalah tanda Allah sayang akan hambaNYa..
dengan syarat kalau untuk disayangi oleh Allah,, aku perlu sabar,tabah menghadapinya..
kehidupan di sini banyak cabarannya..
banyak maksiat yang berlaku di sekeliling..
aku perlu kuat untuk hadapi semua tu..
Aku perlu kuat untuk berdakwah..
perlu kuat untuk mencari ilmu..
perlu kuat untuk berdepan dengan orang sekeliling,yang kadang-kadang lain perangainya.
dan kadang-kadang lain cara pakaiannya..

 Ya Allah peliharakanlah aku..
peliharakanlah aku dari melakukan maksiat..
Jauhkanlah...

amin..

Yang merintih,
"athirah"
HambaMU yang lemah dan yang merinduiMu,,

1 comment:

  1. kuat goten kuat! kuat ab tercinta! ingat janji Allah. yakin. keep fighting!

    ReplyDelete